Bu Blogda Ara

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Sibirya Berberi

28 Haziran 2008 Cumartesi

EŞEKLE GELEN AYDINLIK


10/3/2006 - EŞEKLE GELEN AYDINLIK
Çoktandır burda biraz lay lay lom takıldım farkındayım.Ama bu gün birinden söz etmek istiyorum ve onu hepiniz tanısın istiyorum.Eşekli Kütüphaneci Mustafa Güzelgöz.Tanıyan vardır aranızda mutlaka.Böylesine ilginç bir kimlikki,insanlara aydınlığı eşekle taşımış bir aydın.Bu güzel insana gönül hanenizden bir yer ayırırsınız umarım.

Güzelgöz yokluk ve yoksulluk içindeki anadoluya 1940-50 li yıllarda özellikle Ürgüp yöresine,yolsuz ,susuz ,elektriksiz köylere yaz kış demeden ulaşıp insanlara Yalvaç Ural'ın deyimiyle yaşamın kapılarını aralamış.Ve kendini şöyle anlatmış

''Çalışırken depoda kitaplara bakıyordum.Kendi kendime düşündüm.Biz burada kitaplara bekçilik yapmak için mi bulunuyoruz.?Benim işim sadece burada kitapları beklemek mi?Hayır! Zamanın koşulları elverişsizdi.Adeta yokluk içindeydik.Ne yaparsakkendi gücümüz ve becerimizle yapmak zorundaydık.Bana düşen,bu insanların ayaklarına kadar kitabı nasıl götüreceğimdi.O tarihlerde hiç bir köyün yolu yoktu. Bu sorunun cevabını bir gün köy yerinde sohbet ederken buldum,Köylünün okuyacağı kitapları hayvanlarla taşıyabilirdim.Bu fikir denemeye değerdi.Denedim ve tuttu.Sonradan adına ''ÜrgüpSistemi'' dediğimiz üç eşek,üç katır,iki atla yollara düştümHer 15 günde bir köylünün elindeki kitabı değiştirerek bir yenisini kendine bıraktım.Mustafa Adıgüzel in adı bir gün unutulmasın düşüncesiyle Mephisto yayınevi ''Eşekle Gelen Aydınlık'' adıyla bir kitap çıkarmış.Gerisi orda





• Yorum yaz!

10/3/2006 - :)
Yazan dungeon
ismini ilk defa duyuyorum, bu benim cahilliğim olsun.. :) kitaplarla aram çok iyi değil bir-iki senedir.. geçen senelerde güncel kitaplardan birkaçını okuma fırsatına erişebildim sadece sonra gene okuyamadım aldığım yenilerini de.. ama tavsiyene uyarak bu yazarımızın da kitaplarından birini edinmeyi ve en kısa zamanda okumayı istiyorum..
sevgilerimle lale yingem :)
Bağlantı

10/3/2006 - OKUMAK ! OKUMAK İÇİN UĞRAŞMAK....
Yazan bethesna62
Okumayı çok severim her fırsattada okurum.Ne güzel insanları okumaya yöneltebilmek için böyle çaba gösteren kişilerin olması.
Bağlantı

10/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan ipekyolu
Ben bu beyefendiyi ayakta alkışlarım.....Helal olsun onun sayesinde birsürü insan aydınlığa ve ilme kavuştu.........Her halde Allahın nezninde de çok değerli bir insandır çünkü hakediyor........iyiki lale ablacığım bahsettin bu konudan...şahsen ben bu beyfendiyi tanımıyordum ve benim gibi tanımayan birçok insan sayende tanımış olduk...:))
Bağlantı

10/3/2006 - NE BÜYÜK FEDAKARLIK
Yazan PETUNYA
Taktir edilecek bir davranış.Aslında her köyün bir kütüpanesi olsun derim.Cehalet ülkemizin en büyük sorunu bir nebze olsun belki giderilebilir.Sevgiyle kalın.
Bağlantı

10/3/2006 - ALKIŞLAR
Yazan berkol01
Ne kadar güzel bir konuya deyinmişsin. O zaman büyük bir cesaretle yapılan, çoğunun bıyık altından güldüğü olay şimdi Picassoyu ayağımıza getirdi. Düşün şimdilerde üniversiteler koca tırlarla kendi sanat eserlerini tüm Türkiye ye göstermek için yollara düşüyorlar. Ben hepsini ayakta alkışlıyorum. Hele seni....
Sevgiyle kal tatlım, kızlarına şöyle bir sarıl benim için.
Zerefşan
Bağlantı

10/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan yellowdaisy
çok hoş ya..hiç duymamıştım ve görmemiştim..blogun açılır açılmaz önce bi höö oldum karakaçanı görünce..rahmetli büyükbabamında vardı böle bi eşeği..zeytin taşırdı...neyse şimdi senin yorumuna geleyim..
ne kız elin sporcusunu getirip bırkmışın bloguma..tanımam etmem adamı..zeki çevik ahlaklı olabilir ama senin o dediğin koca mevzusu var benim başımda şekerim...sen beni genç kız sanıyon herhal...he he ...
sayın hocam..
sporcu şimdilik dursun benim blogumda..getirmişin madem..yazık yani..ayıp olur şimdi hemen getirsem...ben sana kadınlar günü çerçevesinde gül kokulu öpücükler getirdim..heh canım...öptüm seni..otur şimdi öpücüklerle....bir ara şu sporcuyuda getiririm..sen zeki çevik felan demişin ya...bak sana güvendimde blogumda oturtuyorum hocanım...yoksa hiççç işim olmaz yane tanımadığım bi sporcuyla..
he şimdi buradan sporcuyu tanısam bi işim olcağı anlamınıda çıkarma çok reca etçem...:)))))))
iyi akşamlar kız hocam..sabaha biraz step yapacağım..azcık müziğin sesini açabilirim..sakın güm güm vurma duvarıma...valla polisi çağırırım he...dıt..seni gidi seni...

Düzenleyen yellowdaisy gün: 10/3/2006 saat: 11:22
Bağlantı

10/3/2006 - ezeli tasiyici dost esek
Yazan mitsuko
insanlari aydinlatmak icin yuklenmis bir esek .......dusunen akilli bir adammis ve devletin yapamadigini ya da yapmaya usendigini yapmis ...sagol bizlere boylesine degerli bir adami tanittigin icin
Bağlantı

11/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan gokhanteke
isteyince demekki herşeyi başarabiliyor insan.. ne güzel bir olay ama.. birçok insanın ayagına aydınlıgı getiriyorsun.. kitapla tanıştırıyorsun.. negüzel bir mutluluk! şimdiyse elimizi attıgmız heryer bilgi dolu ama elimizin tersiyle itiyoruz..:( iyi geceler..
Bağlantı

11/3/2006 - slm
Yazan cisilti
birkac gundur misafirlerim vardi.Esimin akrabalari.Tabii onlar varken de giremedim sayfalariniza dolayisiyla yorum da yapamadim.Ama cok mutlu oldum cunku ben kimseye yorum yapamadigim halde yine de sayfalarim gezilmis ve yorumlar yapilmis.Bu cok guzel birsey.sana ve diger arkadaslara tsk ediyorum.
Bağlantı

11/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan sureyyam
Birde o şiri eşeğimizi küçümserler.. nasılda hayırlara vesile olmuş...bazn deriz ya.. zamanım yok... fırsat bulamıyorum..... öyle . böyle... insan okumak istesin yada okutmak.. mutlak zamanda bulunur zeminde... hele birde ayağımıza böyle bir fırsat gelirse....) şimdilerde hafta sonları gazeteler hoş kitaplar dağıtıyor... çağ değişti tabi....) okuyana.. okutana...getirene götürene.. sevgiler
Bağlantı

11/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan yaraliyim
çok güzel yaa ben hiç duymamıştım gerçekten...
blogumu ziyaret etmişsin saol..o güzel yorumun için teşekkürler...bundan sonra bloguma yenilemeyi düşünmüyorum...herşeyden vazgeçtiğim gibi şiir ve yazı yazmaktanda vazgeçtim....sevgiyle kalın...gününüz dünden güzel olsun...
Bağlantı

11/3/2006 - SLM ANEY
Yazan acilarparki
EVET YA KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞIMIZ MALESEF YOK...HELE YENİ NESİLDE ANAM KİTAPMI ODA NE DERLER...BİZE KİTABI HATIRLATTIĞIN İÇİN ELLERİNDEN AYRICA ÖPÜYORUM
Bağlantı

11/3/2006 - madımak muhabbeti
Yazan mutfaksolisti
sevgili lale,
iyi dilekli yazın için şükranlarımı sunuyorum.
ama top top et olsun kısmını fazla beğenmedim. çünkü zaten üç rakamlara ulaşmak üzereyim. gene de sağol. yazı sana hitaben idi. sevgiler

Bağlantı

11/3/2006 - EŞEKLE GELEN AYDINLIK
Yazan onurtan
Merhabalar. Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Bir zamanlar gazetede bu haberi okumuştum. Aydınlığın yolunu yokluklarla aşmaya çalışanlara mihnet borcumuz olmalı ve şöyle düşünebilmeliyiz. Çevremi aydınlatmak için ne yaptım ve ne yapabilirim. İnanın en cahil insanın, en yoksul insanın bile topluma verebileceği çok önemli mesajlar vardır. Babaannem okula gitmemiş, haliyle okuma yazma bilmeyen bir kadındı ama ben ondan öğrendiklerimi asla unutamam. Kendinden çok - siyasetçilerin aksine - toplumu düşünen Böyle insanları destekleyip feyz almalıyız.Sağlıcakla kalın.
Bağlantı

11/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan Didar40
İnsanı anlatan yaptığı iştir.Oturduğu yerden kalkamayan koltuk sevdalılarına gitsin bu resim.
Sevgiler
Bağlantı

11/3/2006 - Selamlar
Yazan Donence

Ben bunu sanirim trt de ona dair bir belgesel niteliginde uzunca izlemistim! Gercektende " helal olsun" denebilecek bir azim ve fedakarlik gostermis, guzel insanmis dogrusu!! Iyi hafta sonlari abla,, hersey gonlunuzce olsun insallah,,(misafiriniz bolll olsunnn) hoscakalin!
Bağlantı

11/3/2006 - maruzat
Yazan isimsiz
sevgili lale, konun çok güzel. gazetede de okumuştum. paylaştığın için sağol.
sorunum senin şu kapıdaki cadınla ilgili. ona de ki "mutfak solisti yabancım sayılmaz, bırak da sorgusuz sualsiz içeri girsin"
iyi eğitim almış galiba. ter döktürmeden almıyor eve.
sevgiler
Bağlantı

11/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan baharla
valla hayırdır bugün arkadaşlarım hep kitapla ilgili şeyler yazmış. Çok severim okumayı. Adamada bravo. Arkadaşlarımdan öyküm57 sesli kitap için link vermiş. İlgini çekerse bi bak. sevgilerle
Bağlantı

11/3/2006 - Helal olsun
Yazan zeya
Helal olsun bu adama
insanların hayatlarına yeni pencereler açtığı için :)
Bağlantı

12/3/2006 - Başlıksız Yorum
Yazan tekeli
Mustafa beyi ayakta alkışlıyorum:Eğitimin gücünü görmüş Kırsala taşımış kültürü çok değerli insanlardan biri bence.Keşke bizde birşeyler yapabilsek.Net ortamını kullanarak okuduğumuz kitapları biryerde toplasak mesela.
Bağlantı

12/3/2006 - başlık bulamadım
Yazan pnardnmz
inanılmaz.. insanların kendi çabalarıyla diğer insanlar için bila bedel bir şeyler yapması.. çocukluğumda fıstıçı doktor diye bir kitap okumuştum.. afrikaya giden ve orada yerlilere yalnız doktorluk değil tarım ve tarıma dayalı sanayiyi de oğreten bir doktorun hayat hikayesi onu hatırlattı bana.. laf aramızda senin hoppala yazılarının tadı da güzel.. ciddi yazılarda da benzer yaklaşım var aslında.. teşekkürler..

Hiç yorum yok:

bennnnnnn

Fotoğrafım
evden, sokaktan her yerden yani. Şahit olduklarım, paylaştıklarım, kızdıklarım sevdiklerim, okuduklarım ,İzlediklerim izlediklerim yani bennn

FEEDJIT Live Traffic Feed